Doordat het verhaal opgebouwd is uit korte hoofdstukken heb je snel de neiging om nog snel een hoofdstukje er achter aan te lezen, aangezien het verhaal hier ook echt toe uitnodigt. Het verhaal wordt afwisselend vanuit Anouk en Jack vertelt en hierdoor krijg je het verhaal van beide kanten te lezen en dit geeft je een mooi totaalbeeld over sommige dingen.

Wat ik zelf erg leuk vind, is dat je aan de schrijfwijze er uit haalt dat Jaimie Belgisch is, door bepaald woordgebruik. Dit vind ik echt fijn om te lezen, vooral omdat het verhaal zich ook gedeeltelijk in België afspeelt. Dan mag er, wat mij betreft, best ook wat Belgische invloeden in de taal zitten.

Het verhaal wisselt romantiek af met spanning, waardoor je alleen maar meer het gevoel hebt dat je verder wilt lezen, want je wilt weten of het goed komt en of er niks ernstigs gebeurd. Zij weet romantiek en spanning feilloos te combineren. Dit doet Jaimie erg goed.

Ook geeft Jaimie naar mijn gevoel een boodschap af met dit boek. Namelijk dat je wel kunt vluchten voor je problemen, maar dat deze problemen je vroeg of laat toch inhalen. En dat je ze dus beter gewoon kunt aanpakken.

Jaimie schrijft in het nawoord dat ze met een tweede boek bezig is. Dit zal vertelt worden vanuit de personages Dane & Katie. Deze speelden in dit eerste boek ook al een rol en ik ben benieuwd naar hun verhaal, want dat er iets aan de hand is bij Dane, dat kon je ook in dit eerste deel al lezen. Ik kijk er in ieder geval naar uit om meer van Jaimie Pisonier te mogen lezen.

Deze recensie verscheen eerder op Koukleum.nl.

Reacties op: Heerlijke roman met spannende elementen

Vriendschap en liefde - Jaimie Pisonier
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,64