Recensie van ‘De recensent’ geschreven door Cas Raaijmakers
Uitgeverij Schrijverspunt
ISBN:9789462663817
‘De recensent’ is ondertussen reeds het vierde boek van deze schrijver. De drie eerdere boeken die ik mocht lezen zijn romans. Dit is het eerste boek met verhalen.
Toen ik dit boek las, verraste het me dat de acht verhalen die erin opgenomen zijn, soms ook bijna een roman apart zijn. Er zijn langere en korte verhalen in de bundel opgenomen.
Ook in ‘De recensent’ blijft Cas Raaijmakers de welbespraakte verhalenverteller zoals we hem reeds kennen vanuit zijn voorgaande romans. Hier lijkt het me echter of hij zich extra heeft kunnen uitleven door er deze keer ook af en toe echte sprookjes van te maken.
Eén lijn wordt doorgetrokken in de acht verhalen: het gaat over mensen van vlees en bloed die op een bepaald moment in hun leven heel bewust kiezen voor een soms drastische verandering in hun leven en hiervan de verregaande consequenties met liefde incalculeren. De schrijver zet zich met een groot inlevingsgevoel in de schoenen van zijn personages en geeft het verhaal vanuit hun standpunt vorm. Daardoor is het telkens weer geloofwaardig en verrassend om te lezen.
Voor mij is dit boek zeker een aanrader en verdient gelezen te worden.
Het boek is voor mij minimaal vier sterren waard en ik kijk alweer uit naar het volgende boek van deze schrijver.

Reacties op: Verrassend

De recensent - Cas Raaijmakers
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,50 Bestel het e-book € 5,99