Fantastisch debuut

Vlammetje 28 februari 2020
Winterland is een bijzonder debuut van het Deense schrijversduo Kim Faber en Janni Pedersen.
Kim Faber is architect en journalist voor een Deense krant en Janni Pedersen is presentatrice en misdaadjournaliste op de Deense televisie eveneens bekroond met de prijs voor nieuwslezer van het jaar.

In deze debuutthriller maken we als eerste kennis met rechercheur Signe. Terwijl ze geniet van haar welverdiende vakantie ontploft er in Kopenhagen een bom die aan vele personen het leven zal kosten. De plannen die ze met haar gezin had gaan in rook op. Signe en haar team moeten uitzoeken wie er achter die bomaanslag zit. Is er sprake van een oorlog tussen de rivaliserende bendes of zou er toch sprake zijn van een terroristische aanslag?

We leren ook Inspecteur Juncker kennen die door een misstap naar een klein provinciestadje gestuurd wordt waar hij samen gaat wonen met zijn dementerende vader; Zijn taak is voornamelijk om voor rust te zorgen want dat is ver te zoeken sinds er een asielcentrum is. Plots krijgt hij een moordzaak op zijn bord. Op het eerste zicht lijkt het op een uit de hand gelopen overval.

Het boek is op een vloeiende manier geschreven waardoor het gemakkelijk te lezen is zonder dat het eentonig word. Er komen zoveel verschillende kwesties aan bod zoals imigratie, politiek , terrorisme en nog veel meer. Het verhaal houd je in zijn greep en het boek is dan ook moeilijk weg te leggen.Het verhaal is actueel en realistisch.. De personages hebben diepgang en de emoties van Juncker zijn echt voelbaar.

Hopelijk is dit boek het begin van lange reeks boeken van Juncker en Signe.
voor mij is het 5 sterren waard

Meer recensies van Vlammetje