Ciao Sicilia - Duimpjesverslag

Ronny van Erp 28 augustus 2019 Hebban Team
Na eerder ‘Chateau de Provence’, de eerste ‘Ik vertrek’ thriller van Marelle Boersma gelezen te hebben, begon ik nieuwsgierig aan ‘Ciao Sicilia’, het op zichzelf staande volgende deel. Vanaf de allereerste zin zat ik in het verhaal en bleef geboeid tot de laatste bladzijde.
Een uiterst toegankelijke schrijfstijl en korte hoofdstukken zorgen er voor dat je door blijft lezen. Goed gedoseerd wordt telkens wat losgelaten over het hoe en waarom van het vertrek van Anne uit Wageningen, het verleden. Daarnaast ontwikkelt zich, heel gelijkmatig, het heden, beeldend en vol vaart geschreven. Op Sicilië, waar je al lezend als het ware de warmte van de lentezon voelt en de chocolade bijna kunt proeven, komen uiteindelijk alle verhaallijnen samen en worden vakkundig en zonder losse eindjes afgerond. Knap gedaan!
Als Marelle Boersma vertrekt naar haar volgende bestemming reis ik zeker weten mee! Een groene duim en 4**** voor deze degelijke thriller.

Geschreven voor de Thriller Club, 2019-04-18 (Hoe kleuren de duimen van onze volgers? #4)

Meer recensies van Ronny van Erp