De binnenste cirkel - Duimpjesverslag

Ronny van Erp 28 augustus 2019 Hebban Team
In lange, beschrijvende en bloemrijke zinnen werd ik meegenomen naar de onherbergzame streken van Calabrië waar het dagelijks leven gebaseerd is op mythen en legendes, de maffia clans de dienst uitmaken en het landelijke gezag niets te vertellen heeft.
David Hewson is een meester in het opbouwen van de spanning. Net als de personages in het boek zat ik het hele boek af te wachten totdat eindelijk de actie kwam. En toen dat eindelijk gebeurde, was het toch weer anders dan verwacht.
Door het ontbreken van duidelijke actie in het verhaal is er alle ruimte ontstaan om de karakters van de ons bekende seriepersonages een diepere laag mee te geven, hetgeen wat mij betreft uitstekend is gelukt.
Al met al totaal anders dan de voorgaande 9 delen uit de serie over de politieman uit Rome, maar wel een mooie aanvulling daarop, een 4* beoordeling waardig. Gelezen als stand-alone thriller had ik daar beslist meer moeite mee gehad.

Geschreven voor de Thriller Club, 2019-03-03 (Hoe kleuren de duimen van onze volgers? #3)

Meer recensies van Ronny van Erp