Wat zou jij doen?

Vydnic 06 november 2019
Het eerste hoofdstuk komt meteen binnen. Je wordt het verhaal in getrokken, wat is hier gebeurd?

De hoofdstukken daarna gaan terug in de tijd. Ze vertellen over Emily en de andere hoofdpersonen van het boek in verschillende tijden.
Emily is studente criminologie en loopt stage bij de politie in Leiden. Ze deelt haar studentenhuis met Lisa en Jurre. Heeft een relatie met Matt die rijke ouders heeft en een opvliegend karakter. Daarnaast heeft Emily warme gevoelens voor Lucas, de vriend van Lisa die zij aan elkaar heeft voorgesteld.

Emily is net terug verhuisd naar Leiden voor haar stage bij de politie en op haar eerste stage dag ziet ze huisgenote Lisa en haar vader op het bureau. Een vader waarvan Emily dacht dat hij dood was. Daar wil ze meer van weten en ik als lezer ook.

Gedurende het boek komt niet alleen Emily meer te weten, maar de lezer ook.
Een boek wat ik bijna niet kon wegleggen omdat het zo spannend was en ik wilde weten hoe het verder ging.
Aan het eind kwamen er tevens een aantal wendingen in het verhaal die ik niet had zien aankomen, maar die wel goed aanvoelden.

Aan het eind begreep ik ook de zin: Wat zou jij doen? Die de schrijfster in mijn boek had geschreven bij de presentatie van haar boek.

Ik kijk nu al uit naar het volgende boek van Nina

Meer recensies van Vydnic