Spannend

Vydnic 11 juli 2020
Iene miene mutte - M.J. Arlidge
De een leeft, de ander sterft kies maar.
Een politieteam is in Southampton op zoek naar een seriemoordenaar die telkens twee mensen gijzelt en het achterlaat met een revolver met slechts een kogel.

Deze schrijver kwam meerdere keren langs bij anderen die over boeken posten.
Wat ik erover las sprak me aan, dus ik dacht begin eens met het eerste boek en zie wel of ik het wat vind.

En of ik het wat vond. Dus ik wil zeker meer lezen van deze schrijver.
Het verhaal wordt verteld vanuit meerdere hoofdpersonen, inspecteur Helen, anderen in haar politieteam, de seriemoordenaar en de gegijzelden wat een goed en soms gruwelijk beeld geeft van wat er speelt.
Eerst lijken de zaken los van elkaar te staan, maar dan vind Helen steeds en steeds meer een verband. Een vasthoudende journaliste bijt zich ook vast in de moorden.
In het verhaal zitten een paar twists, met tevens een richting het einde.
Een boek met spanning en daardoor lastig weg te leggen, want ik wilde weten hoe het verder ging.
Het laat ook een kijkje achter de schermen van een afdeling op het politiebureau en wat daar allemaal speelt. Mede vertelt het over het leven van Helen. Een leven wat duidelijk niet altijd makkelijk is.

Meer recensies van Vydnic