Bill Hamilton, inspecteur van het Internationaal Atoomagentschap en spion van de Amerikaanse regering, botst bij een controle op een diefstal van veertig splijtstofstaven. Voor hij dit grondig kan nakijken, verongelukt hij. Hierdoor wordt Jim Matteos, geheim agent, opgeroepen om het zaakje uit te pluizen. In Iran maakt hij kennis met Soraya. Zij heeft informatie over een groepering, De Saraceense Strijders genaamd, maar wil in ruil voor deze info bescherming.
Al snel volgen er aanslagen in verschillende landen maar waar men dacht dat er de ontvreemde splijtstofstaven voor zouden gebruikt worden, vinden ze alleen mysterieuze codes en symbolen terug. Is dit de voorbode op een grotere aanslag?

De Saraceense samenzwering is een uitzonderlijk vlot geschreven actieverhaal dat zeer actueel is. Met plaats voor de nodige humor, tiert de actie volop. Een grandioos verhaal, uitermate proportioneel goed gedoseerd qua actie en actualiteit, laat me reeds halsreikend uitkijken naar een volgend boek van dit duo.

Reacties op: Eerste voor de 2020 challenge

De Saraceense Samenzwering - Era Richmen