Een kabbelend begin, eens op dreef zit je op de punt van je stoel!

Wendy 27 november 2018 Hebban Team
Anna Fox woont alleen in een groot huis te New York, ze heeft agrofobie, drinkt heel de dag en mixt daar nog pillen doorheen. Ze is verslaafd aan oude films, geeft therapie in een online groep voor agrofobie, volgt online franse les en bespioneert heel de dag haar buren. Dan komen er nieuwe buren Alistair en Jane Russell en hun puberzoon Ethan wonen, op een nacht ziet Anna dat haar buurvrouw Jane wordt neergestoken, in paniek belt ze naar de politie. Wat is waar, heeft Anna misschien waanbeelden van te veel aan medicatie en alcohol? En is alles wel wat het is?

A.J. Finn, de auteur van deze psychologische debuut thriller, heeft als redacteur gewerkt met grote namen als Karin Slaughter, J.K. Rowilin, Nicci French enz.en dat merk je wel dit is een echte psychologische thriller. Soms heb je verhalen die je niet in een genre kan plaatsen, maar hier is er zeker geen twijfel. Wat ik wel spijtig vind, is dat het eerste deel van het verhaal wat voort kabbelt, is het gebrek aan schrijverservaring of heeft het misschien met het hoofdpersonage haar bestaan te maken, heel het verhaal blijven we tussen de 4 muren van haar huis, haar gebruik van alcohol en medicatie wordt in het begin ook dik in de verf gezet. In het midden van het boek krijg je ineens een totaal ommekeer, geheimen worden onthuld, spanning opgedreven, je wordt als lezer telkens op het verkeerde been gezet. Spijtig dat je echt wel moet doorlezen om dan pas te genieten.

Meer recensies van Wendy