Beeldend geschreven, grandioos!

Wendy 25 oktober 2019 Hebban Team
Wat hou ik van de Erika Foster boeken, telkens slaagt de auteur erin om de sluier op te lichten van de demonen van inspecteur Foster, maar ook haar leven te verweven met toch een spannend verhaal. Ik zeg spannend maar verwacht ook niet dat je zit te trillen op de hoek van je zetel, dit soort verhalen zijn echte psychologische thrillers toch met realistische personages en hun eigen emoties.

*Inspecteur Foster is overgeplaatst naar de afdeling narcotica, als ze een tip krijgt dat er bewijsmateriaal voor een grote narcoticazaak verstopt ligt in een ongebruikte groeve, start ze een zoekactie. Ter plaatse vindt het duikersteam, het skelet van een kind, Erika Foster kan dit beeld niet loslaten. Als blijkt dat het skelet Jessica Collins is, een meisje dat 26 jaar geleden vermist is doet Foster alles eraan om op deze zaak gezet te worden. Maar gaat ze deze zaak tot een goed einde brengen? En welke geheimen dragen de familie Collins met zich mee?

De cover past weer volledig bij heel de reeks en de titel dekt het verhaal. Wat mij bij deze Erika Foster opviel waren de uiterlijke beschrijvingen van de personages, grandioos! Niet langdradig of saai maar in goede proportie, laten we zeggen zeer beeldend geschreven. Ik genoot van deze psychologische thriller en de auteur slaagt er weer in om hier een vlot leesbaar verhaal neer te zetten al komen er wel wat personages voorbij, het stoort niet en wordt niet ingewikkeld voor de lezer. Krijgen we een plotwending, voor mij was het een nee, ik zag het einde van ver aankomen en had het al vlug in het snuitje. Toch het hoofdpersonage Foster en haar medepersonages maken voor mij veel goed! En nu hop naar deel 4!

Meer recensies van Wendy