Een einde met een enorme wending!

Wendy 31 juli 2019 Hebban Team
Anja feliers de koningin van de psychologische thrillers, de reeks van psychologe Kathleen daar heb ik altijd van genoten dus mijn verwachtingen waren hooggespannen toen ik aan "kwijt deel 6" begon, een cover die volledig bij de reeks passen.

*Sylvie heeft het helemaal op een rijtje, ze is host bij de radio, model en bekend mediafiguur maar bovenal alleenstaande moeder van de 7-jarige Josje. Sylvie heeft één groot gemis in haar leven en dat is haar moeder, ze heeft zelfmoord gepleegd toen Sylvie nog maar zeven was. Tot ze een bizar telefoontje krijgt van een luisteraar , dit telefoontje is een begin van een vat vol twijfels en voorvallen. Sylvie's zus Xanne kan het verleden niet loslaten en als opa een groot geheim onthult, worden hun werelden door elkaar geschud. Wie is er nog te vertrouwen? Uit wanhoop klopt Sylvie bij psychologe Kathleen aan. Psychologe Kathleen probeert Sylvie zo goed mogelijk te helpen al is haar leven op dat moment een roetsjbaan van gevoelens.

Zoals al haar vorige boeken blijft Anja Feliers trouw aan haar schrijfwijze, kort zinnen, vele gesprekken tussen de personages (waar ik persoonlijk echt van hou) en korte hoofdstukken, vlot leesbaar. Achtergronden en gevoelens, gemis worden goed omschreven, spanning wordt opgebouwd trouw aan haar vorige boeken. Vanaf je denkt dat je het einde zag aankomen, krijgt deze een enorme wending, zeer verrassend. Het enige pijnpunt, je kreeg veel gebeurtenissen die voor mij dan zeker niet realistisch overkwamen en dit trok me wat weg uit de grote lijn van het verhaal. Dit boek is zeker los te lezen, je krijgt als lezer echt genoeg informatie om de draad niet kwijt te geraken. Ik vond het misschien niet haar beste boek, maar ik blijf zeker Feliers boeken lezen!

Meer recensies van Wendy