Wendy VIP Club

Jaimie Pisonier (1978) woont met haar gezin in Rumst (B), ze volgde de opleiding haarzorg maar begon in 2014/2015 aan zes verschillende schrijfcursussen. In 2017-2018 debuteerde ze met deze roman “Vriendschap en liefde – Jack & Anouk”, in 2018 won ze hiermee de cultuurprijs van Rumst. In juni 2019 kwam er een heruitgave van dit boek met een prachtige cover, een cover die je direct dat feelgood gevoel geeft. Vriendschap en liefde is het eerste deel van een feelgood serie, het volgende boek van deze serie is nog in de maak en gaat over de personages Dane & Katie. Ik had het geluk dat ik het boek mocht lezen voor het "selfpub café boeken auteurs lezers" (Facebook).

*De pittige Anouk heeft een moeilijke periode achter de rug, ze is bedrogen geweest en loopt een promotie mis op het werk. Om uit de kosten te komen en het huisje van haar oma te kunnen behouden komt Thomas haar beste vriend met het idee om een huisgenoot te zoeken.

Stoere Jack woont al sinds zijn 16 jaar in België, maar is eigenlijk afkomstig van Texas. Hij woont in bij één van zijn beste vriend Dane, als Dane een relatie krijgt met Katie, gaat hij op zoek naar een nieuwe woonst, een thuis.

Die thuis vindt hij bij Anouk, terwijl Jack worstelt met een rugzak vol geheimen, probeert het verleden buiten te sluiten, gebeuren er vreemde dingen rond Jack en Anouk.

Vanaf de eerste bladzijden krijg je een karakter beeld van de hoofdpersonages, de auteur schotelt je direct pittige Anouk en stoere humoristische Jack voor. En je kan niet anders dan hen een plaats in je hart geven, dat de auteur je afwisselend in de schoenen van Jack en Anouk laat staan maakt dat het verhaal zeer vlot leest. De beschrijving van emoties zijn zo goed dat ik af en toe een zakdoek wou bovenhalen voor Anouk en een schouder om op te huilen. Dat de auteur een Vlaamse is kan je zeker niet ontkennen, maar dit maakt het totaal zo charmant, geen ellelange zinnen en citaten maar een verhaal met een thema dat veel fans van het feelgood genre zal aanspreken. Het thema is liefde, zoektocht naar jezelf maar de grote lijn is toch “welk geheim schuilt er achter Jack”. En dit heeft de schrijfster zeer goed uitgewerkt, de spanning wordt opgebouwd en ik kon het boek niet wegleggen. Het einde is als een mooie cirkel die het verhaal van Jack en Anouk afsluit, met een deur die wordt opengezet naar de volgende personages Dane & Katie, ik zit al klaar om hen te verwelkomen in mijn zetel.

Reacties op: Een verhaal dat veel fans van het feelgood genre zal aanspreken!

Vriendschap en liefde - Jaimie Pisonier
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,64