In een thriller doorbreek je een taboe

Wendy van Lierop 27 oktober 2019
Als Ilse Ruijters een nieuwe thriller aankondigt dan hoop je als lezer alleen maar dat het psychologisch nog sterker wordt als haar vorige boeken. De onderhuidse spanning daar is Ilse Ruijters zo goed in.

In Meisje van Me leren we Tom en Amber kennen. Ze kunnen geen kinderen krijgen en kiezen voor draagmoederschap. Het is bijzonder dat Ilse ervoor kiest een zeer persoonlijk, dat haar persoonlijke leven raak te verwerken in een thriller. Wil hiervan meer lezen, lees dan Vruchtbaar van Ilse Ruijters.

Tom heeft een succesvol coachingsbedrijf en alles lijkt hen voor de wind te gaan. Ze hebben een goed bedrijf waarin Amber werkt en personen om hen heen, Joƫlle, Alex en Judith die er zowel op zakelijk als op persoonlijk vlak ervoor Tom en Amber zijn. Als de zus van Amber, Tara terug naar Nederland komt voelt dit voor Amber alleen maar fijn.

In Meisje van Me gebeuren heel veel zaken. Die het verhaal er niet sterker op maken. De onderhuidse spanning die ik gewend was uit de vorige boeken van Ilse miste ik heel erg in Meisje van Me. Daarnaast miste ik echt spanning. Het was in het e-book lastig de verschillende hoofdstukken te onderscheiden en ook in het luisterboek was de wisseling erg abrupt. Persoonlijk vind ik hoofdstuknummers of titels prettiger.

Meisje van me is een fijne thriller met een taboe als basis voor een spannend verhaal. De afwerking had beter en uitgebreider gemogen. Vooral het plot verdiende meer uitwerking en daarin voelde je de kenmerkende spanningsopbouw van Ilse. Dit gedeelte had voor mij veel langer mogen duren.

Meer recensies van Wendy van Lierop