Emotioneel en spannend

Wendy van Lierop 03 januari 2016
Diep in de modder bij een villa in Amsterdam-Noord stuit een tuinman op een schedel. Maud Mertens is al eerste ter plaatste en ook Kyra laat niet lang op zich wachten. Twee vertrouwde personages uit de Noordzeemoorden serie zijn weer samen. Heerlijk is het dat we weer verder mogen genieten van alles wat ze meemaken. Kyra vraagt zich natuurlijk al snel af ligt mijn zus hier. Is ze al die tijd dichterbij huis geweest dan gedacht.

\In Ritueel laat Isa ons kennismaken met Ruud Demsterwold. Een politicus met een niet zo schoon verleden. Niets is bewezen maar toch rook je onraad. Als de schedel in zijn tuin gevonden wordt roept dit meer vragen op dan er antwoorden komen.
We weten allemaal op wie deze Ruud gebaseerd is. Wat is er al jaren onder de pet gehouden? IS er toch spraken van een doofpot onderzoek. Niels is hier heilig van overtuigd en dat zorgt voor wrijving tussen Maud en Niels. Hun band leid er onder en Maud moet keuzes maken. Gelukkig heeft dit geen gevolgen voor hun samenwerking.

In Ritueel krijgt de verdwijning van Sarina weer een duidelijk hoofdrol. Steeds komt Kyra een stapje dichterbij. Ze gaat zelf weer op onderzoek uit en komt tot verrassende ontdekkingen. Haar gevoel wordt wel steeds verdrietiger. Zal ze haar zus ooit nog in de armen houden.
Ritueel brengt ons naar de donkere kanten van onze maatschappij. Zal de waarheid ooit boven water komen. Deel 4 zal ons vast meer brengen. Hoop dat Isa ons met een geweldig laatste deel afscheid laat nemen van Kyra en Maud.

Meer recensies van Wendy van Lierop