Niet zomaar een thriller

Wendy Wenning 27 januari 2020
In 1988 wordt er, bij het lijk van haar moeder, een verwilderde tiener gevonden. Wat er is gebeurd en wie haar moeder heeft vermoord blijft een raadsel. Het meisje krijgt de naam Nina Fleurie, het bloemenmeisje. Het is dertig jaar later. Nina ontwikkelt geneesmiddelen op basis van kruiden. Een groot succes en zakelijk gaat het haar voor de wind. Maar door haar verleden is Nina niet echt sociaal, zelf een beetje een zonderling. Tijdens de opening van een nieuwe natuurwinkel staat ze plots oog in oog met een vrouw die als twee druppels water op haar lijkt. Het blijkt haar tweelingzus Théa te zijn. De vragen die dit allemaal oproept maakt dat de zussen meer willen weten over het verleden van hun moeder. Maar tijdens hun zoektocht verdwijnt Théa.

‘Een buizerd krijst en vliegt laag over. Vroeger wilde ik ook een vogel zijn. Ik wilde loskomen van de aarde en wegvliegen naar de onbekende wereld achter de grijze wand.’

Anya Niewarra debuteerde in 2013 met Vrij uitzicht. Haar volgende thriller Het Dossier was voor mij het eerste boek van de auteur dat ik las, maar ik was erg onder de indruk. Wegens tijdgebrek Vrij Uizicht nog niet gelezen, al staat deze al geruime tijd in de boekenkast. Toen het aanbod kwam om Het bloemenmeisje te lezen hoefde ik niet lang na te denken. Ik was vooral benieuwd of de auteur het succes van Het Dossier zou kunnen evenaren...

Lees de volledige recensie op www.passievoorboeken.com

Meer recensies van Wendy Wenning