In Drama Queen leren we Angel kennen, een meisje dat in een achterbuurt woont, samen met haar alleenstaande moeder, die stripteasedanseres is.
Angel heeft het niet gemakkelijk, noch op school, noch daarbuiten. Een opgroeiende tiener met veel vragen, die haar plaats in de wereld zoekt. Daardoor is ze op momenten een echte ‘drama queen’, zoals bij die leeftijd hoort (al slaat de titel ook op haar moeder, die door haar jonge leeftijd ook soms een drama queen is, omdat ze niet goed weet hoe ze het moederschap moet dragen).

Er zijn drie delen in het boek, Angel op 12-, 13- en 15-jarige leeftijd. Hierdoor zie je Angel een mooie ontwikkeling doormaken.

Ik vond het vooral een heel ‘lief’ boek, ondanks de zware thema’s (tienerzwangerschappen, alcoholisme, pesten, ...) die erin aangesneden worden. Want er spreekt veel liefde uit, van Angel naar en van haar moeder en haar opa, en tegenover Kayleigh, het meisje dat een tijdje bij haar in de klas zit en dan plots weer verdwijnt. Al deze relaties worden heel respectvol en geloofwaardig weergegeven.

De schrijfstijl is erg vlot, met voldoende vleugjes humor om het toch enigszins luchtig te houden. De hoofdstukken zijn vrij kort, wat goed bij het boek en de leefwereld van Angel past.

Graag gelezen, met dank aan Hebban voor de ePub!

Reacties op: Een lieve drama queen!

Drama Queen - Derk Visser
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 14,99 Bestel het e-book € 8,99