Realistisch, of niet?

wil veltkamp 01 oktober 2019
Opnieuw mocht ik via een leesclub, deze keer van thrillZone, een boek lezen van Angelique Haak. Schreef ik aan het eind van mijn recensie van ‘uitgeschakeld’, - het 2e deel over en met Jennifer Brugman - : de laatste bladzijde laat je hopen dat er snel een derde deel komt met Jennifer in de hoofdrol.
En het 3e deel kwam ook snel. In november 2018 schreef Angelique het eerste hoofdstuk en nu is het boek al gelezen.
In een week tijd beleven we een rollercoaster van actie en emoties. Er wordt een gruwelijke vondst gedaan in de Maas en er wordt een kind vermist. Al gauw blijkt dat deze 2 zaken met elkaar te maken hebben. Met hulp van paragnost Evie Smit probeert het team van Jennifer deze zaken op te lossen. Alhoewel er wel met de nodige scepsis naar Evie wordt gekeken. Kan Evie waarmaken wat zij belooft of loopt zij hen alleen maar voor de voeten?
Daarnaast loopt een verhaallijn over Jennifer privé. Weer komen we wat meer over haar te weten, maar ook krijgen we van de problemen van Evie wat mee. Dit maakt het verhaal nog aantrekkelijker.
Zoals we gewend zijn is de schrijfstijl realistisch. Een vloek af en toe wordt niet geschuwd. Maar gezien de onderwerpen die aan bod komen zoals mishandeling, geestelijk en lichamelijk van zowel volwassenen als kinderen, tienerzwangerschap, drugsgebruik en acties vanuit criminele hoek is dit niet vreemd.

Meer recensies van wil veltkamp