Verwarrend

Willeke 08 april 2018
Dit vervolg op: De sekte, is minder dan het eerste boek, dat was beklemmend maar dit boek komt erg verwarrend over. Franz Oswald zit in de gevangenis en heeft nog veel invloed met name op Sofia Bauman, die doodsbenauwd voor hem is. Wat ik niet begrijp is hoe ze hem provoceert door over hem te schrijven samen met een ander ontsnapt sektelid. Ze wordt belaagd door andere sekteleden, die in opdracht van Oswald werken. en houdt haar omgeving goed in de gaten. Vreemd is het dan als ze vlucht naar Amerika zo snel een andere Zweed vertrouwd. Hoe het verder afloopt is is slordig beschreven, zaken volgen elkaar heel snel op en blijven oppervlakkig en ongeloofwaardig. Dat ik het boek nog drie sterren geef is omdat ik wil weten hoe het afloopt maar een volgend boek over dit onderwerp zal ik niet snel lezen. Nog een opmerking: het eerste boek heb ik beluisterd en dit boek gelezen en dat vind ik wel een verschil. De voorlezer bracht veel spanning over en dat miste ik in dit boek. Wil het zeggen dat dit boek minder spannend was of miste ik de stem van de voorlezer? Ik denk het laatste.

Meer recensies van Willeke