Goed idee, mindere uitwerking

Willeke 19 juli 2018
Het verhaal over vijf mensen, die opgesloten zijn en waarvan eentje een moord moet oplossen binnen een bepaalde tijd, lijkt spannend maar dat is het in dit boek nergens geworden. Het verhaal is niet boeiend vooral omdat het chaotisch verteld wordt, de karakters worden nergens levend en de verhaallijn is verwarrend. Er wordt teruggekeken naar het verleden hoe het zo gekomen is maar zelfs daar val je ineens in en ontdekt pas na een paar regels dat je teruggegaan bent in de tijd. Degene, die de moord moet oplossen heeft te vaak ineens een ingeving waardoor hij weet hoe het zit en moet daar dan weer op terugkomen. Het einde is onwaarschijnlijk vooral omdat een man, die volkomen verslaafd aan de drank en de drugs ineens afgekickt is en water drinkt, dat gaat er bij mij niet in.
Het is jammer want het idee is goed en de mensen, die opgesloten zitten kennen elkaar niet, de basis van een spannend verhaal. Als idee is het goed maar bij de uitwerking is het misgegaan.

Meer recensies van Willeke