Cato vertelt in dit boek hoe het ging en begint bij haar nieuwe school. Op haar oude school is ze heel erg gepest en zij en ook haar ouders hopen dat ze hier een nieuwe start kan maken. Ze lijkt zowaar aansluiting te vinden bij een populaire meidengroep en probeert zo haar leven langzaam weer op te bouwen. Maar toch blijft het worstelen wie kan je vertrouwen? Blijft het goed gaan of komt het verleden toch weer boven tafel? De enige echte stabiele factor is haar 'vriend', Adrian die ze alleen online kent. Kan ze hem dan wel vertrouwen?

Het is een heel bijzonder boek. De meeste spannende boeken beginnen met een vreselijke gebeurtenis en dan lees je langzaam aan wat er gebeurt is en wie het gedaan heeft en waarom. Dit boek niet, het vertelt het verhaal chronologisch en je weet dat er wat te gebeuren staat maar je weet niet wat. Het begin is niet heel sterk maar gaandeweg wordt je meegenomen in het verhaal en de heftige gebeurtenissen en dan ben je verkocht. Je wilt weten 'hoe het ging'. Blijft ze bij de vriendengroep horen of toch niet? Welke rol gaat Adrian, haar online-vriend spelen? Hebben haar ouders dan niets door? Zien ze het niet?

De schrijfstijl is meeslepend en je wordt meegenomen naar een climax toe. Het is eenvoudig te lezen niet veel moeilijke woorden en op een goede manier wordt er verteld 'hoe het ging' het lijkt of je erbij bent.

Al met al een heel uniek boek omdat ik nog weinig boeken heb gelezen die toewerken naar een heftige gebeurtenis die voor mij toch nog als een verrassing kwam. Voor mij zou dit boek verplichte kost voor iedere jongere moeten zijn vanwege dit heftige onderwerp, de gevolgen van pesten.

Reacties op: andersom verhaal, dit is hoe het ging.

Dit is hoe het ging - Astrid Boonstoppel
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,99