Een waarheid

Wilma Hartman 06 augustus 2019
Alles draait in dit boek om de waarheid en de leugen? Wat is de waarheid? Is dat jouw waarheid, dus subjectief of is er ook een objectieve waarheid? Wat wil je geloven? Daar draait het allemaal om in dit boek en het einde dreunt nog lang na!

Laura wordt opgenomen in een kliniek nadat ze een zelfmoordpoging had gedaan. Haar ouders zijn door een misdrijf om het leven gekomen en ook haar broertje is overleden na een woningbrand. In de kliniek sluit ze vriendschap met de stagiaire van de afdeling Jorrit. Hij is gefascineerd door Laura en zoekt informatie op internet over die brand en de moord op haar ouders. De informatie die hij vindt, is een andere waarheid dan de waarheid van Laura. Durft hij het aan om dit op een of andere manier naar buiten te brengen?

Het boek is makkelijk en prettig geschreven met stukken die spelen in het heden en stukken die spelen in het verleden. Stukken over Laura en terugblikken op de gebeurtenissen en stukken over Jorrit en zijn vrienden en hoe hij worstelt met zijn waarheid en de gevoelens die hij heeft voor Laura.

Het einde is ronduit verrassend en laat je vertwijfeld achter. Kortom een echte mustread niet alleen voor de doelgroep Young Adult maar zeker ook voor adults. Ik heb me prima vermaakt en vind het jammer dat dit boek niet op de shortlist staat van de Hebban debuutprijs. Ik kijk in ieder geval uit naar haar volgende boek.

Meer recensies van Wilma Hartman