Onder invloed

Wilma Hartman 15 februari 2019
Tamara Onos, zelf arboprofessional, schrijft een boek waarin Renske arboprofessional op het gebied van gevaarlijke stoffen, de hoofdrol speelt. Renske is gescheiden en heeft twee pubers, Stijn en Liselotte. Onder druk raakt Stijn bij zaken betrokken die niet helemaal zuiver op de graat zijn. Renske heeft het niet helemaal door hoe erg hij betrokken is bij de verkeerde dingen, ze wijt het aan pubergedrag en probeert het los te laten. Zelf snapt ze niets van de verwarde, dronken lijkende visser, die verdronken wordt gevonden. Ze kent deze man en kent hem niet als drinker. Een oplossing lijkt er niet te zijn en ze wordt door agent Marc niet echt serieus genomen.

Dit debuut van Tamara is een heerlijke thriller. Lekker spannend, meeslepend maar toch ook luchtig. Ik vond met name het stuk over Stijn wat hem overkomt erg indrukwekkend. Ben blij dat ik op dit moment zelf geen pubers heb. Dat is dus wat dit boek met je doet, je gaat het bedenken in je eigen leven. De vasthoudendheid van Renske is ook goed beschreven en herkenbaar, ze is als een pittbul om er achter te komen wat er aan de hand is, maar ook de manier waarop ze als ze alles heeft geprobeerd los laat. Het einde zie je op een gegeven moment wel een beetje aankomen maar toch zorgt Tamara nog voor wat verrassingen. Er blijven nog wel vragen over en ik ben ook wel benieuwd hoe het nu verder gaat met Renske, er wordt dan ook een deel 2 beloofd. De taal is niet moeilijk, echt een heerlijke thriller.

Ik geef daarom graag 4 sterren.

Meer recensies van Wilma Hartman