Undercover 2

Wilma Hartman 04 december 2021
Toen thrillerlezers mensen zocht voor het tweede deel van undercover heb ik me gelijk weer aangemeld. Het eerste deel had ik ook voor een leesclub van thrillerlezers gelezen en daar had ik erg van genoten. Nu dit boek stelt mij ook zeker niet teleur, wat een heerlijk no-nonsense boek. Het boek is gebaseerd op de tv serie en niet andersom. Dit boek gaat dus ook weer over agent Bob Lemmens omdat hij erg lang undercover is geweest moet hij voorlopig gewoon, in zijn ogen ‘saai’ politiewerk doen. Ook aan het huwelijkse leven en kinderen moet hij nog erg wennen. Ik heb hartelijk moeten lachen over het stukje van zijn vrouw die hem op zijn werk met een bezoek komt vereren. Uiteindelijk weet hij zijn baas over te halen om co te worden, iemand die de undercover agent begeleid en zijn contactpersoon is. Kerim, de undercoveragent is nog jong en onervaren en moet proberen te infiltreren in een bende die ramkraken uitvoert. Er gaat natuurlijk van alles mis en dat maakt het heerlijk spannend.
Het boek is wat grof in het taalgebruik, is vreselijk spannend en heeft erg veel humor. In onze leesclub vindt je onder het draadje met mooiste citaten genoeg van die humor en Belgische uitdrukkingen terug. Dit is duidelijk de handtekening van Hugo Luijten. Het is grof en bloederig, het is geen boek voor tere zieltjes. Verder is het een makkelijk te lezen boek, niet hoogdravends. Gewoon lekker even wegkruipen in het boek.
Het eind van het boek laat genoeg open eindjes over om nog een boek over te schrijven en ik hoop dat Hugo dat ook gaat doen, het is genieten met Bob, Tante Mie en Stuf. Het boek krijgt 4 verdiende sterren van mij.

Meer recensies van Wilma Hartman