Satya

Wilma Hartman 09 november 2019
Wat als je gestraft wordt voor de waarheid, wat als niemand je gelooft als je de waarheid vertelt? Naast een razend spannende thriller spelen ook maatschappelijk thema’s/problematiek mee. Het is een boek dat naar mate het boek vordert steeds meer onder je huid kruipt, het komt heel dichtbij. Natuurlijk zijn de moorden meer dan gruwelijk en verwacht ik niet (en hoop ik niet) dat ooit mee te maken maar als je het journaal kijkt begin ik te twijfelen.

Ik vind het heel knap zoals Sterre Caron nu het (ik meen) dertiende boek heeft afgeleverd nog steeds geweldig spannend geschreven is, met passies en ik begrijp dat er zeker nog een veertiende aankomt. Dit is pas mijn tweede boek uit de reeks. Ik heb nummer 4 gelezen en dan nu nummer 13. Ik denk dat het meer toevoegt als je ze op volgorde leest, dan begrijp je misschien ook beter waarom Rani zo ontzettend chagrijnig is. Haar humeur is zo levensecht beschreven dat ik af en toe tijdens het lezen riep, kom op zeg zij kunnen er ook niets aan doen, reageer je niet zo af. Een vriendin zou Rani van mij kunnen zijn maar het zal lang duren voor ze een echte hartsvriendin zou zijn. Ik vind het leuk om te zien hoe Rani ook haar leiderschapsstijl ontwikkelt in dit boek.

Kortom een heel compleet boek daarom een dikke 4 sterren van mij.

Meer recensies van Wilma Hartman