Wildernis

Wilma Hartman 11 mei 2018
Ik was heel benieuwd of dit boek na haar debuut "De Droogte" ook weer zo spannend was. "De droogte" speelde in een fictieve stad, Wildernis kan in elk oerwoud spelen...
Nu dit boek sleept je mee en het is onmogelijk om het boek ook maar 1 seconde weg te leggen, dat boek wil je uitlezen...Er zijn twee lijnen in het boek die van Alice die uitgekozen wordt voor een teambuilding na een aantal aanvaringen/berispingen. Samen met haar leidinggevende en nog 3 andere collega's gaan ze de wildernis is. Er is een route uitgezet door middel van vlaggen maar met behulp van kaart en kompas moet je wel die route zien te vinden. Er zijn 3 plekken aanwezen als kampeerplekken. De eerste avond wordt de kampeerplek bereikt maar wat er daarna gebeurt is, is onduidelijk. Langzamerhand komt je achter allerlei zaken die speelden, die broeiden zowel op werk als privé. Waarom is Alice achtergebleven? Ze leek zo aardig en doortastend maar had ook een scherp randje.. Daarnaast is er het verhaal van rechercheur Falk die al bezig is met een onderzoek naar het bedrijf waar Alice werkten en het verwerken van het overlijden van zijn vader. Zijn vader die ook zo graag tochten zoals deze in de wildernis liep. Samen met Carmen gaan ze op zoek naar de waarheid en wat er gebeurd is.

Dit boek overtreft haar vorige boek en ik hoop alleen maar dat ze zo door blijft gaan met schrijven!

Meer recensies van Wilma Hartman