Teleurstellende hype

Sari P. 03 mei 2020
Ik wil het goed vinden want het heeft alles waar ik voor val: donkere magie, heksen, enemies to lovers. En toch stelde het mij ongelofelijk teleur. Dit boek geeft meer aandacht aan het vervolg dan aan zichzelf. Er wordt bijvoorbeeld een karakter geïntroduceerd dat geen enkel nut heeft maar volgens mij een plot device wordt in het vervolg. Het einde kwam ook in mineur. Ik wist niet of ik me moest opwinden of niet en ik kon helemaal niet volgen wat er zo goed aan was.

Ik mis magie in dit boek en vooral uitleg over het magisch systeem. De basis is écht geweldig: dat magie altijd een prijs heeft. Maar ik bleef op mijn honger zitten. Daarnaast is de diversiteit geforceerd. Dikke mensen worden beschreven als te "waggelen" als ze wandelen en de weinige POC karakters worden beperkt beschreven als "donkere huid, donkere ogen" terwijl blanken heel levendig beschreven werden met sproeten, porceleinen huid, diepe blauwe ogen, enzovoort.

De schrijfstijl was goed en het las snel voor een 500 pagina boek.

Meer recensies van Sari P.