Prachtig boek! Geweldig voor in de klas.

Het is misschien raar om te zeggen over een boek met poep in de titel, maar wat een ontzettend mooi boek is dit geworden. De combinatie van tekeningen, uitgeknipte tekeningen (inclusief wit randje) en foto's geeft zo'n mooi effect. Ik kan er uren naar blijven kijken.
Voor de 5 euro die dit boek kost zou dit al reden genoeg zijn voor mij om het te kopen maar zoals we gewend zijn van Marianne Busser en Ron Schröder zit het boek ook erg goed in elkaar.

Het boek leert ons allerlei interessante weetjes over dieren. Weetjes die raar zijn maar wel waar. De versjes zijn allemaal op rijm en eindigen allemaal met de tekst: "En iedereen die nu gaat zeggen: dit is wel een beetje raar, moet meteen maar even weten dit is allemaal echt waar!"
De kinderen uit mijn klas hadden dit vrij snel door en vonden het heerlijk om te roepen wanneer we weer aan het einde van een verhaaltje waren gekomen. Dit gegeven in combinatie met rijm zorgde er iedere keer weer voor dat mijn kinderen erg betrokken waren bij het voorlezen.

Al met al een erg fijn boek om in de klas te hebben. Het leest fijn voor, aantrekkelijk voor de kinderen om naar te luisteren en zelf te lezen (lees plaatjes kijken), leerzaam, grappig en ook nog eens heel goedkoop!
Wat mij betreft een hele duidelijke aanrader.

Bij het boek is ook gratis extra materiaal gemaakt wat werken met het boek nog leuker maakt. Leuke kleurplaten en een heus poepfabriek lied. De kleurplaten vonden mijn kleuters ontzettend leuk om in te kleuren. Het lied was door de snelheid van het lied helaas erg moeilijk voor hen om mee te zingen. Dit is meer geschikt voor hogere groepen maar natuurlijk wel heel leuk voor de kinderen om naar te luisteren.
Ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind dat zij deze extra's gratis toegevoegd hebben.