Dat ik geen grote fan ben van thrillers is algemeen bekend. Ik had dan ook mijn twijfels toen ik hieraan begon, maar ik moet toegeven dat dit boek mij echt gepakt heeft. Dat is dan ook de reden dat ik hem in 1 keer heb uitgelezen. Dit was ook de eerste kennismaking met de schrijfster en ik moet zeggen dat deze schrijver een fijne schrijfstijl heeft en ook echt past bij het genre thriller. Frank is wel een van de beste personages in het boek, hij is niet betrokken bij Roos kent haar ook niet, net amper aan twee dagen, maar hij helpt zo goed mee en is toch wel de leidraad in het verhaal. Door hem worden er geheimen aan het licht gebracht die anders verborgen zouden blijven. Baruch is ook heel verrassend, hij leek in het begin een rare man, die wel eens meer kon wisten dan dat hij losliet, maar verder in het verhaal ontwikkeld dit personage zich heel goed zodat hij een goed plekje in het boek krijgt. Het plot was heel verrassend je word eigenlijk altijd op een ander spoor gezet en dat vind is heerlijk. Je denkt aan het begin van het verhaal dat je al weet hoe het afloopt, maar na mate je verder leest veranderd dit toch weer waardoor je iets heel anders denkt, dat vind ik persoonlijk heel mooi, zo is het einde echt een grote verassing. De schrijfster heeft dan ook heel mooi naar het einde toegewerkt en de spanning echt goed opgebouwd. Aan het einde van het boek, als je de laatste pagina hebt gelezen, heb je dan ook echt een voldaan gevoel. Het is een echte thriller die je pakt vanaf de eerste bladzijde en je blijft pakken tot het einde van het verhaal. Dit boek is een absolute topper onder de thrillers en ik ben benieuwd naar het volgende boek van Kiki.

Reacties op: Winterberg

Winterberg - Kiki van Dijk