Pittige Kennedy en sexy Shay

Yana P 08 juni 2019
Shay (ik haat dat ik van je hou) van Tijan gaat over Kennedy Clarke die enkele regels heeft opgesteld voor ze gaat studeren. 'Geen knappe jongens, geen drama en nieuw jaar. Nieuwe plek. Nieuwe ik.' Dit alles wordt in de war gebracht wanneer ze Shay Coleman ontmoet. Hij is aanvoerder van het football team en fel begeert onder de meisjes. Kennedy haat hem, maar toch kan ze niet bij hem uit de buurt blijven.

Kennedy gaat studeren en probeert zich op haar studies te richten tot ze Shay leert kennen. Ze haat Shay, maar voelt ze een aantrekkingskracht tussen hen. Uiteindelijk moet ze wel toegeven aan haar gevoelens, maar ze weet niet of Shay hetzelfde voelt. Kennedy mist op dat vlak wat diepgang. Ze sluit zich bewust af van Shay en ze haat hem, maar er wordt nooit uitgelegd waarom. Aan de ene kant snapte ik soms wel waarom ze iets deed, maar aan de andere kant miste ik wat meer gedachtegang achter haar acties. Kennedy is niet het typische verlegen meisje dat zich snel laat doen. Ze heeft meer pit en durft van zich af te bijten. Dit vond ik persoonlijk het leukste aan Kennedy. Ook al is ze een meisje dat niet op haar mondje is gevallen, toch durft ze haar gevoelens voor Shay niet toe te geven. Ik vond dat het personage Kennedy iets verder mocht uitgewerkt worden, ook omdat we het verhaal lazen uit haar perspectief.

Het verhaal deed me een beetje denken aan 'After' van Anna Todd. Een typisch Amerikaans liefdesverhaal met net dat tikkeltje meer. New adult boeken mogen van mij zo geschreven zijn. Ze zijn er om de lezers rode oortjes te bezorgen en om ze even alles te doen vergeten. Het is een vlot leesbaar verhaal dat je helemaal in de ban doet zijn van de sexy Shay.

Meer recensies van Yana P