Meh...

Yvie 28 februari 2017 Hebban Recensent
Harry Hole -sorry Holieeeee- is een Noorse rechercheur met een drankprobleem. Door middel van conversaties, dromen/hallicunaties en flashbacks krijgen we steeds een beetje meer te weten over wie Holly Hole eigenlijk is. En die is... bijzonder!

Het verhaal begint al gelijk met een grote dosis (politie)humor, waar ik altijd van gecharmeerd ben. Helaas krijgen Australische legendes, geschiedenislesjes over de Aboriginals en feiten over van alles en nogwat te vaak de overhand in dit verhaal, waardoor ik constant uit de spanning werd gehaald en hierdoor ook niet echt lekker in het moordmysterie ben gekomen. En omdat ik er niet zo goed in kwam, was het voor mij ook even puzzelen wie nou welke personages waren.

De opbouw van het verhaal was vrij traag en er werden heel veel dingen aangehaald die er wat mij betreft buiten gelaten hadden kunnen worden. Het mysterie kwam pas over de helft van het boek op gang en de laatste 50 pagina's gingen echt in sneltreinvaart, zonder al te veel afdwalingen.

Nee, helaas was dit dus niet echt mijn boek. Wel hoor ik rondom me heen dat ik me er even overheen moet zetten en verder moet gaan in de volgende, dat ze echt de moeite waard zijn. Ga ik zeker ook wel doen, maar nu nog even niet :). Deze is me teveel tegengevallen.

Meer recensies van Yvie