Heerlijk!

Yvie 10 mei 2017 Hebban Recensent
En ook dit deel heb ik ruim 10 jaar geleden voor het laatst gelezen. En wat was-ie weer heerlijk!

Wat me opviel ten opzichte van de vorige twee boeken, is dat de schrijfstijl een stuk volwassener is. Iemand gaf dit al aan in een opmerking bij één van mijn vorige reviews, maar ik kon het zelf niet echt herinneren, omdat het zo lang geleden was dat ik de boeken had gelezen. Maar het viel me echt op: er werden langere zinnen zinnen gebruikt, meer volwassen taalgebruikt en meer van die kleine dingetjes waardoor het van kinderboek veranderd is in een jeugdboek.

De Sluipwijzer, Sirius Black, Scheurbek... en dat zijn maar een paar van de vele originele dingen die aangehaald worden in dit boek. Ja, ik heb werkelijk weer genoten van deze prachtige magische wereld! En nu... Op naar mijn favoriete boek uit de reeks: De Vuurbeker! Althans... Al ik het me nog goed herinner natuurlijk ;-)...

Meer recensies van Yvie