Verrassend boek met prachtige poëtische zinnen.

A van Steeg 31 juli 2017
Het laatste jaar van Marvellous Ways is een prachtig, poëtisch geschreven boek. Het was voor mij de eerste kennismaking met deze auteur.

Marvellous Ways is een dame op leeftijd, 89 jaar die de jonge Drake ontmoet. Hij zwicht onder een trauma van de 2de wereldoorlog. Hij heeft een brief in handen gekregen die hij haar bezorgen wil. Marvellous woont in Cornwall aan een afgelegen rivier in een woonwagen. Zonder het van elkaar te weten staan ze op een breekpunt in hun leven. Samen hebben ze prachtige gesprekken in het mooie omschreven landschap.

Naast Drake en Marvellous ontmoeten we nog een aantal personages, zoals Missy, Peace en Paper Jack. die het verhaal tot een prachtig geheel vormen. Uiteindelijk komt het verhaal tot een prachtige afronding.

Sarah Winman heeft mij verrast met haar boek. Het is een boek die je of geweldig vindt of juist helemaal niks. Maar man o man wat heb ik genoten van haar beeldende en poëtische schrijftaal. Daarnaast zet Sarah Winman je tot denken over de onderliggende boodschappen die je proeft tijdens het lezen. Ik heb het boek niet achter elkaar gelezen maar juist met momenten weggelegd om het verhaal te voelen.

Meer recensies van A van Steeg