Het wikkelhart.

A van Steeg 31 mei 2018
In het wikkelhart maken we kennis met Dom en Nick. Gezamenlijk zijn ze op vakantie naar Frankrijk als ze daar een voorstelling onder ogen komen die ze achtervolgt voor de rest van hun leven.
Terug in Nederland wordt Nick een bestsellerauteur terwijl Dom deze rol toebedeeld hoopte te krijgen. Het boek is gebaseerd op de ervaringen van de jongens (of is het een personage) in Frankrijk.
Dom lijkt zich steeds meer in de problemen te werken in zijn relatie en met zijn overmatige drankgebruik. Wat hij voelt, ziet en ervaart…. Wat is hiervan de waarheid en wat niet?
Nick daarentegen is druk met de promotie van zijn boek en de film die in première gaat. Hij staat volop in de spotlight terwijl Dom het onderspit delft. Er gebeurd heel veel en toch ook weer niet in het wikkelhart.
Wanneer Dom zijn reis terug maakt na Frankrijk om daar zijn antwoorden te vinden komt het boek tot zijn einde.
Het wikkelhart is een boek die op meerdere wijze interpreteerbaar is. Het zet de lezer tot denken, op het verkeerde been of juist niet. Wat is waarheid en wat zijn wanen. Een vraag die de lezer zich geregeld zal stellen tijdens het lezen en zelfs na het dichtslaan van het boek.

Meer recensies van A van Steeg