Bij een nieuw, niet meer saai, leven hoort een nieuwe look en dat mag wat kosten. Als de bodem van zijn financiën in zicht komt en Lars Hvilling of opnieuw saaiheid voor lief moet nemen of iets anders moet verzinnen, legt hij voortvarend de basis voor een lucratief leven als huurmoordenaar en gaat naarstig op zoek naar een eerste opdrachtgever. En na nummer één volgen er meer.
Alles lijkt wel simpeler dan het in werkelijkheid is en een zeer verrassend einde is dan ook de uitkomst van dit korte verhaal met veel gebeurtenissen.

Geheel in de kenmerkende deels thrillerachtige en deels humoristische stijl, die we van Adler-Olsen zo goed kennen van zijn Serie Q, is dit een tussendoortje van Jussi Adler-Olsen voor de fans die al enige tijd in afwachting zijn van deel 8 over de verwikkelingen rond bureau Q van Carl Mørck en consorten.
Dit boek is eigenlijk, hoe aardig het verhaal ook is, een tussendoortje dat leuk is voor de fans, maar als een nogal duur opwarmertje uitpakt.
Niet alleen een dun boekje (nog geen 100 pagina's) van ook nog eens vrij klein formaat, maar ook nog eens uitgevoerd met een ruim ogend lettertype en een fors corps. Vergelijk dit met de serie Q die per deel een slordige 500 (grotere) pagina's tellen met een kleinere letter. Dat is toch meer leesplezier voor, verhoudingsgewijs, een veel kleiner prijsje.

Reacties op: Moord op bestelling

Moord terwijl u wacht - Jussi Adler-Olsen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 10,00 Bestel het e-book € 3,99