Een New-Adult boek, ook voor oudere lezers

Agnes 26 maart 2017
Recensie
Zomer geschreven door Lis Lucassen

Nadat Alec vier jaar in een jeugdinrichting heeft gewoond heeft hij een baantje in een fabriek en geeft muziekles aan kansarme jongeren.

Op een dag gaan de lessen niet door omdat de ruimte is verhuurd aan de pers ivm een optreden / promofilmpje van Audrey

Vier jaar geleden werd Audrey beroemd na een optreden bij the Voice.
Na een inzinking nadat ze aan haar stembanden is geopereerd probeert ze nu weer op te krabbelen. Haar moeder Angela en vriend Mitchell pushen haar erg om te zingen en een liveshow over haar te maken. Als het maar geld opbrengt zodat zij hun luxe leventje vol kunnen houden
Audrey zingt alleen nog als ze pijnstillers heeft geslikt en daardoor in een flow komt.

In het muziekgebouw hoort Audrey iemand zingen en gitaar spelen en gaat op zoek naar de gitarist, Alec.
Alec blijkt , bijna als enige landgenoot, niet te weten wie ze is.

Audrey en Alec voelen zich erg tot elkaar aangetrokken, maar hun verleden weerhoudt hen er van om een relatie beginnen.

Dan wordt Audrey bedreigd door Mitchell waar Alec bij is....
Dan gebeurt er van alles wat Alec nooit meer mee had willen maken.

Mijn leeservaring
Wat een goed boek. De titel doet misschien een vakantieroman verwachten, maar niets is minder waar. Er zit een goede verhaallijn met de nodige diepgang.
Het boek is moeilijk weg te leggen!!
Doordat het boek eindigt met " een jaar later" is het boek echt af.

Voor mij een boek met 4,5 ster( als een halve ster niet kan, zoals bij Hebban, dan 5 sterren)

Meer recensies van Agnes