Leerzaam

20 juni 2019

Een hersnbloeding is één van de meest ingrijpende zaken die men kan meemaken. Het zet je verdere leven volledig op zijn kop.

Martine beschrijft treffend de onmacht die men voelt als men dingen wilt doen, maar niet lukt.
Het denken -> doen. Klein voorbeeldje : de afatandbediening valt op de grond en Martine wil het gewoon oppakken, wat niet lukt. Ergo : een verpleegster moet Martine weer in bed tillen. Het lijkt mij verschrikkelijk dat zaken die automatisch diet niet meer kan doen.

Wordt treffend verwoordt ddor ET erbij te halen. Iemand anders die de macht over je wil heeft lvergenomen.
Het is een indrukwekkend document. Eerlijk gezegd heeft het mij moeite gekost om toch dit boek te kopen en te lezen.

Martine had bij leven een scherpe tong en had de onhebbelijke gewoonte om groepen mensen weg te zetten. Zoals ze zelf al zei in Rinkeldekink : " Zo lief en aardig ben ik niet". En dat klopt helemaal. Als je goed leest kom je dit ook nu weer tegen. Het lieve meisje dat zo mooi " De makelaar uit Schagen" kon zingen is voor mij altijd een pose geweest.

Desondanks toch een indrukkwekkend boek die de 4 sterren waard is.

Meer recensies van