waanzin

Zwarte golven - Eric wewerinke (uitgeverij water)

Psychologische thriller gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

Tot zijn grote geluk wordt Tim meegevraagd om een jacht naar Corfu over te zeilen. De schipper, miljonair Robert, vindt Tims gebrek aan zeilervaring geen enkel probleem. Eenmaal aan boord horen reisgenote Julia en Tim de meest fantastische verhalen van Robert. Maar gedurende de reis begint hij zich steeds merkwaardiger te gedragen. Gaandeweg komt Tim erachter dat Robert niet de man is die hij leek. Gaat Tims fantasie met hem op de loop na weken op zee, of heeft hij hier te maken met een psychopaat?
Zwarte golven is een thriller die onder je huid gaat zitten. Een verhaal over vertrouwen in het goede, en over mensen die zich anders voordoen dan ze zijn.

Eric Wewerinke (1973) is marketeer. Zijn debuut Zwarte golven is gebaseerd op zijn eigen ervaringen.

Dit boek zag ik voor het eerst voorbij komen in een winactie en ik moest het gewoon lezen! Die cover en dan die titel.
Een waargebeurde thriller. Doenst get any better right?!

“Op een boot ben je toch afhankelijk van elkaar. Dus beweeg ik met hem mee, en laat ik zien dat hij niets te vrezen heeft. Zolang ik dat doe zal hij niets vervelends doen... hoop ik.”

Persoonlijk kan ik niet zeilen en heb ik enkel op vakantie in Frankrijk op een boot vertoefd en Nice, Monaco & Menton bezocht. Zalig dat vrije boot gevoel, die golven, zonnen, dobberen, etentjes in de haven, ik ben fan ondanks mijn “angst” voor de zee. Totaal geen fan van en vrij snel paniekerig voor al wat in die zee rondzwemt.

“Het beste wat je kan doen als je een psychopaat ontmoet, is zo snel mogelijk zorgen dat je wegkomt. Alleen gaat dat lastig als je op een boot zit.”

Dit boek speelt zich af op het water en is op zo een manier geschreven dat je heel de reis meemaakt, ik voelde die golven klotsen, ik raakte zelf met momenten in paniek, had soms zelf mijn ademhaling niet meer onder controle.

“Levensecht, meeslepend, verstikkend.” - Hjalmar van Marle.

Dit boek had voor mij gerust dubbel zo dik mogen zijn, echt, waanzin!!! Dit boek is dubbel en dik ⭐️⭐️⭐️⭐️-waard.

Meer recensies van Alexs Books and Socks