Sprookjesachtig lief

16 november 2016
Een aandoenlijk, vermakelijk verhaal over een jongen genaamd Max wiens ouders op het punt staan van elkaar te scheiden. Na het vinden van een plaat met een liefdes spreuk, en jammer genoeg een diepe kras, van een mysterieuze goochelaar vestigt Max zijn laatste hoop op het samenbrengen van zijn ouders door 'de Grote Zabbatini' om hulp te vragen. Echter heeft 'de Grote Zabbatini' zijn eigen geschiedenis en blijkt niet zo behulpzaam te zijn als Max had gehoopt.

Het perspectief word afgewisseld tussen Max en Mosche, naarmate het verhaal vordert leer je wat deze twee personages met elkaar verbind.
Helaas kon ik mij tijdens het lezen niet echt om Max bekommeren, wat jammer was aangezien hij een belangrijke rol heeft in het verhaal. Het verhaal springt regelmatig van het ene uiterste naar het andere waar de schrijver het soms wel erg gek maakt. Desondanks word dit goed gemaakt door de prachtige dialogen en de onthulling van het verband tussen de personages met als resultaat een lieflijk verhaal met een magisch tintje.

Meer recensies van