Racisme

Amanda 01 februari 2018
Quote: there's only one kind of folks, folks

Vorig jaar (2017) wilde ik eindelijk classics gaan lezen en dit was voor mij het begin hiervan. Naast het feit dat ik vond dat het boek prachtig was geschreven, vond ik het onderwerp racisme op een bijzondere manier in terug kwam. Het is verfrissend om te lezen over een man die in de jaren 40 wel een zwarte man wil verdedigen als advocaat (en niet alleen omdat het verplicht is).

Het is bijzonder dat dit boek 58 jaar naar verschijning nog steeds een actueel behandeld. Het verhaal speelt zich af in Amerika, waar nu natuurlijk de "Black Lives Matters" beweging groot is. Daarnaast is Racisme natuurlijk ook in Nederland nog steeds een belangrijk onderwerp. Des ondanks merk je wel door het lezen van dit book dat er gelukkig ook al veel verbeterd is.

Meer recensies van Amanda