Van leven ga je dood

Amber 05 februari 2017
Dit boek begint en eindigt met de dood. Ondertussen word het levensverhaal van Mona vertelt. Mona, die als 10-jarige haar moeder niet altijd even goed begrijpt en soms schrik van haar heeft. Haar moeder overlijdt in een auto-ongeluk.

Dan moet Mona het alleen zien te rooien samen met haar vader en broertje (later ook nog een stiefzusje). Dat is niet altijd even makkelijk. Dat zie je ook terug aan de keuzes die zij later in haar leven maakt.

Als Mona kind is, is ook voor de lezer alles nieuw en is daar goed in te komen. Bij deel 2 vond ik dat toch lastiger. Mona is dan 24 en het voelt een beetje alsof je haar compleet opnieuw moet leren kennen. Haar vrienden, haar leven. Bij deel 3, als Mona 35 is dat probleem alweer wat minder. Haar vader wordt ziek en overlijd. Ze maakt in de laatste pagina's drastische keuzes. Ik zou graag weten hoe het met haar afloopt en ben niet zo blij met het open einde.

Meer recensies van Amber