Broken Things

Anca 06 november 2018
3 vriendinnen, 1 moord...
Kunnen de achterblijvers hun naam zuiveren en de echte dader opsporen?

Broken Things is een vlot geschreven mystery, waarin de moord op een jonge vrouw centraal staat. Haar 2 vriendinnen blijven achter en zwijgen over de echte toedracht van de moord.
Wat hebben ze te verbergen en wat heeft de vriend van het slachtoffer met de hele situatie te maken?

Het boek is vlot geschtreven en goed opgebouwt. De personages zijn hier en daar wat oppervlakkig, maar je leeft toch met ze mee.

Zelf hink ik heel erg op 2 gedachten met betrekking tot dit boek.
Het verhaal an sich was vermakelijk en ik heb het met veel plezier gelezen. De opbouw is spannend en wanneer je eenmaal in het verhaal zit, wil je weten wat er precies gebeurd is.

Helaas had ik op pagina 10 al in de gaten wie de uiteindelijke dader was en dat vind ik altijd jammer.

Mijn grootste probleem met dit boek ,is dat het nogal lijkt op de plot van de serie Pretty Little Liars. In die serie gaat het over 4 vriendinnen en blijven er 3 achter. Vervang vervolgens het boek door een stalker genaamd A en je hebt precies hetzelfde verhaal.
Zelfs het feit dat een van de achterblijvers verliefd was op het slachtoffer komt overeen.
Ik kon dit maar niet los laten en daardoor kan ik Broken Things helaas niet meer dan 2* geven.

Meer recensies van Anca