O wee als dit later in Nederland gebeurt.

15 februari 2018
Het boek leek mij erg interessant gezien de verrassende ontknoping van de laatste presidentsverkiezing.
Mij leek het dat de verkiezing van een president vooral op persoon, partij en programma gebaseerd zou zijn en datgene waarvoor je zelf als kiezer voor wilt gaan.
Helaas, en ik was er al een beetje bang voor is dat niet het geval.
De strijd gaat puur om de macht gesteund door ruim gefortuneerde mensen/instellingen, die er enkel persoonlijk belang bij hebben.
Daarbij is er slechts één manier die hierbij geldt: Als jij doet wat ik wil, doe ik iets voor jou. Kennis van zaken is beslist niet relevant. Kennis koop je, huur je in en anders helpt een juridische procedure wel.
Beslist niet makkelijk om dit boek te lezen omdat het inleven in de politieke mores voor ons beslist niet eenvoudig is. De rol van de media is ook zeer bepalend, maar vooral ook de manier waarop die gebruikt wordt.
Het is niet te hopen dat dit dit soort zaken over 50 jaar of eerder naar Nederland overwaait. Een helaas maar al te ware klucht voor en in een wereldnatie van formaat. Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Men zou toch als Republikein een betere screening van kandidaten verwachten. Dit krijgt zeker zijn terugslag voor hen.

Meer recensies van