Supergaaf boek met een spannende twist!

29 oktober 2015
Buiten het feit om dat de kaft van Geestesoog veel te mooi is, klopt de inhoud ook gewoon. Goed, ik geef toe dat ik misschien iets meer fan van de Labyrintrenner ben, maar dit boek was zeker niet vervelend om te lezen!
Geestesoog gaat over Michael, een fanatieke gamer die ook nog eens behoorlijk goed kan hacken. Hij heeft vrienden - op het gamenetwerk, want in het echt is hij vrij eenzaam: Sarah en Bryson. James Dashner houdt duidelijk veel van zijn zoon, aangezien hij er een hoofdpersoon naar heeft vernoemd. Sorry, dat was geen boeiende informatie. (Behalve voor een Dashner-aanbidder als ik dan, daarvoor is het geweldige informatie!)
Laat ik verder gaan over het werkelijke onderwerp. Michael is dus een gamer die opgeroepen wordt door een organisatie om een levensgevaarlijke hacker op te sporen. Dat doet hij, samen met zijn vrienden. Althans, dat probeert hij.
Het komt er op neer dat er wat dingetjes mislopen en het einde is een totale mindfuck waarbij ik echt dacht van: "Mijn hele leven is een leugen geweest...", net zoals Michael dacht eigenlijk.

Wat ik wel vrij irritant aan dit boek vond - maar dat is persoonlijke smaak - was dat de hoofdstukken in 'subhoofdstukken' opgedeeld zijn of hoe je dat ook noemt. Daardoor kon ik niet makkelijk naar een hoofdstuk toe bladeren om verder te lezen.
Ook had ik het boek iets dikker verwacht, want ik vind het toch wel een dun boekje in vergelijking met de andere boeken van James Dashner.
Echter, dat zijn slechts kleine nadelen die vooral van persoonlijke smaak afhangen, dus ik zou dit boek zeker kopen als ik jullie was!

Meer recensies van