Spannende opvolger

Angele 02 januari 2016
David Lagercrantz pakt vanaf de eerste bladzijde de draad op waar Stieg Larsson hem na deel 3 had achtergelaten. Lagercrantz z'n schrijfstijl is pakkend en vlot. Hij brengt je door telkens enkele steken weer op te pakken snel en efficiënt up to date met betrekking tot "Millenium", Mickael Blomkvist en Lisbeth Salander. Ik vind het dan ook een oprechte pluim waard; daarom van mij ook maar net geen 5**. Niet omdat het boek het m.i. niet waard zou zijn, maar omdat ik die 5** vooralsnog toch alleen de geestesvader van het oorspronkelijke verhaal toe wil kennen. Desalniettemin kijk ik er naar uit of en hoe David Lagercrantz de komende 6 ;-) delen vorm wil geven en of hij daar ook iets meer ruimte aan zijn eigen verhaallijn zal gaan bieden.

Meer recensies van Angele