Gevangen in schuld

anice 17 mei 2018
Het boek blijft lang nadreunen in mijn gedachten. Hoe kan een mens zo “ bezeten” zijn van zijn ideologie? Na alle wreedheden die hij heeft gedaan, blijft hij nog volhouden dat hij zijn plicht als soldaat heeft gedaan. In het boek zijn zoveel voorbeelden dat hij een in en in slecht mens is en dat hij tot aan zijn dood wil blijven geloven dat er maar een goed “ras” is en dat hij en zijn vrienden het liefst Duitsland zouden terug veroveren. Zelfs voor de mensen die hem hielpen had hij geen goed woord over. Twee dingen bleven mij erg bij: 1) na al die jaren dat hij geen dokter mocht/kon zijn was hij erg trots op het feit dat hij abortussen mocht uitvoeren en 2) met geld is alles en iedereen te koop....helaas!! Een erg indrukwekkend boek