De weg van Het Water

Anita de Groot 18 januari 2016
Bente voormalig Fotomodel heeft de ziekte van Korsakov en is nog 35 jaar en woont in de Berkelaar(verzorgingshuis) het leven gaat grote deels langs haar heen maar heeft af en toe heldere momenten.Haar zuster Floor(gescheiden en in de 40) is bewindvoerder van haar jongere zus Bente. Floor is overspannen thuis en daardoor vrij labiel maar de labiele vrouw word naarmate de problemen groter worden een al sterkere vrouw. Dit wil zij voor haar dochter Kim, Kim is best wel verwend en heeft een eigen bedrijf. Haar bedrijf begint aardig te lopen maar maakt nog geen winst en daardoor wil Kim geld lenen van haar moeder van het geld van de rijke Bente, want die mist het niet en geeft haar lucht om haar bedrijf tot een succes te brengen. De relatie van Floor en Kim is niet heel goed en doordat Floor Kim heel erg verwent heeft durft zij ook niets te vragen aan Kim maar doordat Kim geld wil lenen durft Floor wel te vragen. Het boek is in 3 delen opgedeeld. Deel 1 en 2 zijn minimalistisch geschreven waardoor je fantasie op scherp gezet en deel 3 zette de puntjes op de i. Ook is het verhaal heel actueel door de vele drank en drugsinname in deze maatschappij. Voor mij schuurde het verhaal wat mij ook nieuwsgierig maakte en daardoor heel psychologisch. Ik heb het met veel plezier gelezen en vind het een geslaagd verhaal.

Meer recensies van Anita de Groot