Historie Handwerken en een prachtig verhaal

Anita de Groot 26 juni 2015
The Pink Suit gaat over het mantelpakje dat de presidentsvrouw droeg op de dag dat de president werd vermoord. Het verhaal gaat over Kate een immigrante die uit Ierland haar geluk beproeft in Amerika(New York) Kate werkt bij Modeatelier Chez Ninon. Dit modeatelier staat bekend om haar namaken van Chanel (Haute Couture uit Frankrijk) de presidentsvrouw moet namelijk in Amerika haar kleren kopen maar de presidentsvrouw weet wat mooi is en geeft opdracht om kleren na te maken van Chanel en via Chez Ninon krijgt de presidentsvrouw haar zin en geen gedonder meer. Het verhaal begint met de aanslag op de president en dat de kleren van de presidentsvrouw worden gevonden in een depot van de Politie en dan leren we Kate kennen. Kate heeft het mantelpakje met de hand helemaal gemaakt voor de presidentsvrouw en naarmate het pakje vordert hoe meer we weten van Kate weten. Een prachtig verhaal wat aan de hand van stellingen word verteld maar ook prachtige geschiedenis hoe het voor immigranten hard werken is weinig loon maar hoe blij ze daar mee zijn. Een mooi verhaal terug in de tijd waar fictie en feiten tot een prachtig verhaal is gekomen. Dit verhaal is extra leuk als jezelf ook kleding maak of handwerkt. Ik heb ervan genoten.

Meer recensies van Anita de Groot