Een gevaarlijk goed boek!

Anja de Rijk 02 december 2015 Auteur
Een gevaarlijk goed boek! De eerste twee delen heb ik ook kunnen lezen. En met dit derde deel zet Isa haar vlotte schrijfstijl vort. Ook in ‘Ritueel’ zijn situaties en gebeurtenissen nog zo up-to-date, dat je echt merkt hoe snel en vooral hoe sterk Isa kan schrijven.

In ‘Ritueel’ gaan verhaallijnen verder en worden nieuwe ontsponnen. Ergens gaan ze nu samen vallen maar hoe? Dat is nog steeds de vraag. Met kleine dingen de duidelijkheid geven aan ons en aan Kyra en daarmee gaat het verhaal verder met waar het is gebleven in het tweede deel. Maar eenduidig uitsluitsel geeft dit niet en de spanning wordt steeds hoger opgebouwd!
En ook is Isa uitstekend in je op het valse spoor te zetten en daar hou ik van! Ook in dit derde boek zorgde ze ervoor dat ik weer aan het twijfelen bracht over Sarah. Want is Sarah echt Sarah?
Dit boek moest ik naast mijn werk lezen en dat hield eigenlijk in dat ik uiteindelijk het las in de kleine uurtjes. Want je kan het echt NIET wegleggen. Op een gegeven moment stond er nog 20 bladzijdes, en dacht ik dat ik nog even had maar er bleken nog een paar lege bladzijdes bij te zitten. Ik wou toen zo graag stampvoeten. Oh, wat is het jammer dat we nu weer moeten wachten.

Er is voor mijn geen boek, waar ik elke keer meer met smart op zit te wachten dan deze boeken van Isa Maron.

Please Isa, zeg me dat deel 4 al in de maak is?

Verder ook in dit boek is weer een sterk staaltje psychologie aanwezig en ontmoeten we zelf een heel nieuw personage. Iemand die er prima bij past al vraag ik me af waar hij in de vorige boeken was. Aan alles kan men merken dat naast het snelle schrijfwerk, Isa ook veel tijd en degelijk werk steekt in onderzoek.

Isa Maron is met deze serie één van de top auteurs in de Nederlandse taal én deze tijd. Vergelijkbaar met andere grote namen van bestsellers in de wereld!

Meer recensies van Anja de Rijk