Trots en vooroordeel...een must read!

Anja Vercruysse 30 maart 2017

Humor, romantiek en heel veel etiquette! Deze drie woorden vatten voor mij perfect samen waar het in Trots en vooroordeel over gaat! Het verhaal speelt zich af in een tijd waarin hoffelijkheid en zelfingenomenheid hoogtij vieren. Het is een tijd waarin het voor ouders van het allergrootste belang was dat hun dochters een huwelijk afsloten met mannen van standing.Al deze elementen spelen dan ook een grote rol in het verloop van de liefdeshistorie tussen Mr Darcy en Elisabeth Bennet.
Trots en vooroordeel is een boek heel typisch aan de tijd waarin het geschreven is, het gaat heel gezapig vooruit, de schrijfstijl maakt dat je je als lezer echt in die tijd waant.Al is het wel zo dat het in het begin wel wennen is aan de trage vooruitgang van het verhaal, want tegenwoordig is alles nogal flitsend.Maar dit went vlug! De humor die de schrijfster in haar boeken verweeft maken dat het zalig is om te lezen!
Trots en vooroordeel is een echte klassieker, een echt must read!!

Meer recensies van Anja Vercruysse