De Coders

Abo2 09 juli 2019
Ik was wel benieuwd naar het boek De Coders,benieuwd hoe programmeurs denken wat ze bedenken en wat ze doen om ons te beinvloeden in het dagelijks leven.het boek is opgedeeld in diverse hoofdstukken zoals o.a De vier golven coders,temidden van de INJT"s,de efficiencycultus en de ENIAC - meisjes verdwijnen.
Van heel veel termen had ik nog nooit gehoord,maar dat maakt niet uit,en het stoort niet tijdens het lezen,.
De informatie in het boek is interessant en ik leer veel nieuwe dingen.Het boek begint met Ruchi Sanghvi die in de kleine uurtjes van 5 september de wereld herschreef met een enkele software update. Erg interessant om te lezen is ook het hoofdstuk waarom de programmeer wereld zo ongastvrij is voor vrouwen. Dat computerdingen meer voor jongens zijn dan voor meisjes De eerse coder was opmerkelijk genoeg een vrouw Ada Lovelace.
Je moet wel echt even gaan zitten voor het boek,want het geeft heel veel tekst en informatie,maar als je het boeiend vind is het geen probleem.
Je hoeft niet perse veel van computers of programmeren te weten om het boek te snappen,het is gewoon voor iedereen interessant.
Een goed idee ook om de vele noten via een website te vermelden en niet achterin het boek.

Meer recensies van Abo2